نکات مهم طراحی برای چاپ

نکات مهم در طراحی برای چاپ

طراحی گرافیکی دنیای گسترده ای دارد. گستردگی در دنیای طراحی به تنوع در دنیای چاپ وابسته است. در واقع گوناگونی روش های چاپ و تکنولوژی های مختلف مسبب این گوناگونی است.  ابزارهای طراحی گرفیکی روز به روز در حال توسعه و بهتر شدن هستند و یکی از دلایل جذابیت کارهای چاپی استفاده از ابزارهای منحصر به فرد طراحی گرافیکی است که در کنار خلاقیت و ذوق هنری فرد طراح می تواند به خلق یک اثر هنری بی نظیر کمک کند. در این مقاله سعی بر این است که نکات مهم در طراحی گرافیکی برای چاپ ارائه شود.

شناخت ابزارهای طراحی

در حرفه طراحی گرافیکی ابزارهای کامپیوتری بسیار پیشرفته و به روزی استفاده می شود. نرم افزارهای گرافیکی که در این زمینه توسط شرکت ها منتشر شده است، با قابلیت ها و امکانات متنوعی هست. معروف ترین این نرم افزارها سه نرم افزار (1) فوتوشاپ (2) ایلاستریتور (3) کورل دراو است. این سه نرم افزار توسط شرکت های مختلفی به بازار معرفی شده است. امکانات و ابزارهایی که این سه نرم افزار جهت طراحی گرافیکی به طراح ارائه می هد، با یکدیگر متفاوت است. از این رو طراحان بر اساس آنچه نیاز دارند از این نرم افزارها استفاده می کنند.

استفاده از المان های با کیفیت

یک طرح گرافیکی زیبا از در کنار هم قرار گرفتن چندین المان با کیفیت تشکیل شده است. المان ها و تصاویر گرافیکی بی کیفیت باعث بی ارزش شدن طرح نهایی و هدر رفتن وقت طراح می شود. باید در نظر داشت که استفاده از المان ها و تصاویر گرافیکی با کیفیت در مواردی نیاز به صرف هزینه دارد. از این رو ذکر این نکته قابل توجه است که برای حفظ حقوق طراحان و گرافیست ها و سایت های فروشنده، سعی بر این باشد که تصاویر و المان های مورد نیاز به صورت قانونی خریداری شود.

رعایت نکات مهم در چاپ

نکات گرافیکی زیادی وجود دارد که بسته به نوع چاپ متفاوت است. همچنین یک سری نکات عمومی وجود دارد. برای مثال فایل های طراحی شده برای چاپ باید مد رنگی CMYK داشته باشند. مورد دیگر فرمت فایل خروجی گرفته شده است که در بیشتر چاپ ها باید فرمت به صورت JPG یا PDF باشد. هم چنین در حین طراحی گرفیکی باید در نظر داشت که رنگ چاپ نهایی بسته به تکنولوژی چاپ بین 5 تا 10 درصد، با آنچه در نمایشگر دیده می شود، متفاوت است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد تا عواملی جهت شناخت بهتر و بیشتر طراحی گرافیکی برای چاپ عنوان شود. ذکر این نکات به صورت دقیق تر  و با جزئیات بیشتر قابل ذکر در یک مقاله نیست و باید به صورت تخصصی به آن پرداخته شود. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از طراحی، ابتدا با محدودیت های شیوه چاپ مورد استفاده آشنا شوید و با دانایی کامل نسبت به نکات اقدام به طراحی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا